Thursday, July 3, 2008

2 Weeks Here...

Tanggal 3 Julai 2008... Sudah 16 hari kami berada di perantauan..Keluarga kami semuanya berada dalam keadaan sihat..

1st day sampai.. terus masuk rumah baru.. semuanya dah dicarikan oleh sahabat2 di sini..rumah ok jer.. dekat dengan universiti..

Seminggu sampai di sini.. apalagi..'jetlag'lah.. sehinggakan family Day rumpun Bradford pun tak pergi.. hopefully next time.. Insyallah..keluarga Melayu di sini cuma ada dalam 20 family ajer ..tu pun dah ada yg nak balik tahun nie..

Seminggu berada di sini.. alhamdulillah bolehlah adopt and adapt dengan environment...berada di lokasi yg penduduknya dari Pakistan.. well some say.. its like Karachi and bla..bla.. but for us we are happy to be here.. coz kerana merekalah mudahnya nak cari makanan halal(belakang rumah jer) dan banyak sangat masjid..Syukur.. itulah tak kenal maka tak cinta kan..

Pada 24 Jun.. abah dah pun pegi daftar kat University untuk memudahkan segala urusan lain.. termasuk bank account.. daftar line...kereta.. sekolah..Abah kata supervisor baik orangnya.. dah siap bagi sebeban untuk di baca dalam 2 minggu.. hmmm.. deborlah jugok kiter..nasib baik tak blajor terus.. full time housewife..6 bulan nie.. Apa lagi.. Kita enjoy...

Seminggu lebih baru dapat transport.. 2nd hand jer.. toyota previa(8 seater) maklumlah keluarga besar dan lgpun semua kat sini kena ada satu seat sorang .. dengan carseat atau booster untuk kanak2..


Pada hari Sabtu lepas(28 Jun 2008) our 1st gathering kat bradford dekat BD5.. selepas budak2 main kat playground dan kaum bapa bermain bola.. adalah makan2 kat rumah sahabat di sini..